Kismama jóga - Örömteli belső nyugalom

Minden hétfőn 10.00-11.45 között a várandósság 14. hetétől a 40.-ig :) igény szerint szülésfelkészítő foglalkozásokkal a 35. héttől. 

2019 Január elejétől csütörtök 16.30-18.00 között is várom a még dolgozó, vagy akkor szabad kismamákat is délutáni órára!

A Kismama jógaórán hívogatlak a női szakrális minőségek felfedezésére, tudatosságunk növelésére a nőiség finom működéséről, hogy eljussunk együtt az igazi önvalónkhoz, csodálatos, a természettel harmóniában lévő, örömteli nőiességünkhöz. Várandósként a kismama jóga ajándéka a kiegyensúlyozott babavárás, könnyű szülés, az optimális felépülés és a biztonságot adó anya-baba kapcsolat. 

Az óra felépítése: ráhangolódás, szív-csípőnyitó és finomérzékelés-egyensúlyfejlesztő gyakorlatok, légzéstechnikák, gátizomtorna, tánc és relaxáció. 

Várlak Benneteket szeretettel és 7 éves tapasztalattal a kismamajóga oktatása terén, női terapeutaként és dúlaként is tudok segíteni áldott babavárásod idején :) 

Szilvi és több csodás kismama ajánlása: "Kismamák!!! Én imádtam!!! Anna nagy tudással rendelkezik és olyan technikákat ad át ami nagyon sokban segít a szülésnél... például légzéstechnika..l. aza ajak laza méhszáj :) egy életre megjegyeztem! medencenyújtó gyakorlatok!! Menjetek!! Anna profi ebben!!! és nem utolsó sorban egy egyéniség is!!:)"

"Szilvi nagyon jól megfogalmazta, amit én is így gondolok! Nagyon jó volt Annával végig jógázni a két gyönyörű terhességemet! Anna sokat tett hozzá, hogy tényleg gyönyörű legyen!" (Anna)

S.Gergely Annarózsa (kismama) jógaoktató: Varázslatos személyiség páratlan kisugárzással, telve kedvességgel, buzdító erővel. Rengeteget tanultam tőle a vajúdási pózokról, a vajúdás során alkalmazható hasznos légzéstechnikákról és különösen is sokat az elengedésről a terhességem végén. Ő fedeztette föl velem a könnyek szülésindító hatalmát. Tanított szülésindító tornagyakorlatokat is, amiket kétéves Csendém örömmel utánzott, és ma is mondogatja és csinálja egyedül, hogy „szumó, szumó”. Az elengedést segítő, mantrázható dalt is tanulhattam tőle, amit sokat énekelgettem Aprószemnek az utolsó hetekben: „Elengedem, hadd menjen./Folyó vize hadd vigye./A szép világba kivigye./Ölelő szívem melegébe. Fantasztikus szülés volt: őserőt adó élmény!  ♥ (Kata)

"Én is csak ajánlani tudom Annát és a jógát! :) Nagyon sok hasznos gyakorlatot tanultunk és közelebb kerülhettünk a babócánkhoz is a jógák alatt."(Betti)

"Szia Anna! Szeretném megosztani veled az örömhírt: május 23-án megszületett második kislányunk, Csenge ♡. Könnyű, gyors szülés volt. A szülésznő megdícsérte a légzéstechnikámat (amit tőled tanultam). Az orvos pedig azt mondta utólag, hogy mindenkinek és magának is ilyen szép, könnyű szüléseket kíván.
Én pedig úgy érzem, hogy nekem nagyon sokat jelentettek a kismamajóga foglalkozások, hogy ilyen simán ment ez a csodás alkalom:) Millió puszi és köszönet Neked ♡" (Tündi)

"Mielőtt bementünk a kórházba, bő egy napot vajúdtam otthon és nagyon jól tudtam/tudtuk alkalmazni Mátéval azokat a "gyakorlatokat" amiket mutattál nekünk jógán, meg a felkészítőn. Talán ha azokat nem ismerem, akkor korábban bemegyünk a kórházba, mert nem tudtam volna mit kezdeni a fájásokkal. De jó volt így, hogy sokáig otthon mertünk maradni. A kórházban is még egy ideig alkalmaztuk a jógán tanultakat, de aztán vége lett a szociális szakasznak..... Gellért baba végül normál úton megszületett (igaz, hogy majdnem 2 napos vajúdás után..) Szóval nagyon köszönöm a sok hasznos dolgot, amit tanulhattam és persze az összes jóga órát is, Nagyon jó volt abban a 2 órában tényleg Magammal és a Babával foglalkozni. Igazi feltöltődés volt." (Évi)

"Szia Anna! Erre a hétvégére vártuk a kis hercegnőnket, de másfél héttel hamarabb érkezett. Kicsalogatta a vihar. 
Gyorsan és könnyen, 6 óra alatt jött a világra, ahogy éppen 6 évvel ezelőtt a kisfiam. Viszont ezúttal a vajúdásnak csak a legvége fájt. Sokkal tudatosabb (vagy inkább ösztönösebb?) voltam. Többször is eszembe jutottál közben. Segítettek a tanácsaid. Hálás vagyok a felkészítésért!" (Anikó)

"Ajánlom minden kedves Kismama figyelmébe!! Én kismama jógára járok Annához, kiváló testmozgás a várandósság idejére, és persze utána is. 

"Kismama jógán a közös éneklés alatt, olyat éltem át,mint eddig soha. Leírhatatlan, csak csorogtak a könnyeim. És ez csak a mai nap. De minden egyes alkalommal van egy földön túli élményem, nagyon köszönöm!!! 
A test és lélek töltődése mellett azt is imádom,hogy anatómiai tudásszomjam is kielégíted, minden mozdulatnak elmagyarázod a hátterét. Egyszerűen fantasztikus minden egyes órád Anna! " (Gitta)

Örömteli belső nyugalom- Anna cikke a kismamajógáról, még 2010-ből

A jóga örömteli belső nyugalmat ad, amelyre a kismamáknak is alapvető szükségük van egy olyan élethelyzetben, amikor minden változik - bennük, körülöttük, testükben, lelkükben.
A jóga több ezer éves tudomány, amely egészségesebbé, hajlékonyabbá és szebbé teszi a testet (ezáltal növeli az önbizalmat), életerővel tölt fel, javítja az egyensúlyérzéket, kecsesebbé teszi a mozgást, fejleszti koncentrációs képességeinket, emellett pedig segít megtalálni lelki nyugalmunkat és belső harmóniánkat. Ezekre a hatásokra természetesen egy várandós kismamának is szüksége van – szerencsére már számukra is elérhetővé vált ez a mozgásforma, persze kicsit átalakítva.
 
Biztonságos és élvezetes
 
A kismamajóga abban különbözik a „sima” jógától, hogy a gyakorlatokat speciálisan, a babát várók eltérő testi és lelki igényeire alakították ki - vagyis nem tartalmazza azokat a pozíciókat, amelyek előnytelenek lehetnek - kezdi Gergely Anna, a gödöllői Shanti Jógastúdió vezetője. A foglalkozás bemelegítéssel kezdődik, majd következnek az ülő-fekvő-álló vagy nyújtó testhelyzetek, lazító és egyensúlyozó gyakorlatokkal kombinálva. Ezután jön a levezetés, relaxáció, de gyakran közös teázással, eszmecserével ér véget az óra.
A kismamajóga teljesen biztonsággal és főleg élvezettel gyakorolható a 16. héttől a várandósság utolsó napjáig – mondja Anna, aki azt is hozzáteszi, hogy ezt a mozgásformát egyre inkább elismerik és ajánlják a védőnők, orvosok. Ez nem is csoda, tekintve, hogy a gyakorlatok javítják a kondíciót, serkentik a nyirokkeringést, így a kismamák kevésbé híznak el, és nem vizesednek annyira. Jobb az izomtónusuk, kevésbé jelenik meg rajtuk narancsbőr és kiegyensúlyozott a hormonháztartást irányító endokrin rendszerük.
 
Testi-lelki görcsoldás
 
A jóga sokféle módon enyhítheti a szorongásokat, amelyekből jócskán kijut a kilenc hónap alatt. A fizikai, érzelmi és lelki átalakulás hatására a leendő anyukák feszültté válhatnak pusztán attól, hogy nem „urai önmaguknak”, aggódnak, félnek, nem tudják, mire számítsanak. A jóga oldhatja a görcsöket, segíti a lélek ráhangolódását az új helyzetre, változásokra. Erőt ad a félelem, a stressz leküzdéséhez. Ahhoz pedig kétség sem fér, hogy a leendő édesanya nyugodt lelkivilága garancia a gyermek egészségesebb lelki es testi fejlődéséhez. A jó kondícióban lévő test pedig megfelelő kiindulópont a könnyebb szüléshez is. Gondoljuk csak el: a testtartás javításával elősegíti, hogy a baba a megfelelő, szülési pozícióba kerüljön a méhen belül - összegez Anna.
 
Meditációval, gátizomtornával kombinálva
 
A különféle pozíciók és testhelyzetek mellett a speciális légző gyakorlatok, relaxáció és meditáció segítségével is képesek lesznek a várandósok arra, hogy megfigyeljék magukat, ráhangolódjanak magukra és a bennünk fejlődő új kis életre, kövessék érzelmeik hullámzását. Ezek a gyakorlatok a foglalkozások szerves részét képezik, csakúgy, mint a gátizomtorna, amelynek segítségével edzettebbé válnak az intim izmok. Ez is pozitív hatassal bír mind a szülésnél, mind a regenerálódási időszakban. A várandósság vége felé a jóga mellett részt vehetünk szülésfelkészítő foglalkozásokon, ezek páros gyakorlást jelentenek, amikor a leendő apukát is felkészítik a szüléshelyzetre.
 
Kezdőtől a „babás haladóig”
Felmerül a kérdés, hogy ha a kismama régebben nem jógázott, a várandósság alatt belevághat-e ebbe a mozgásformába? - Teljesen kezdők is gyakorolhatják, természetesen eleinte hozzáértő és tapasztalt oktató felügyelete mellett! A foglalkozások alatt ráhangolódunk a babákra is, akik sokszor ezt édes rugdosásokkal jelzik vissza. Személyes tapasztalatom is van - meséli Anna -: a pocakos időszakban is sokat jógáztam, a szülés után pedig, az akkor hét hetes fiammal babás jógacsoportba jártunk. Mostanra ő már aktív óvodás jógázó, kiegyensúlyozott és nagyon jó mozgáskoordinációs képességekkel rendelkező kisfiú.